"Onları yanımda ya hakikaten veya hayalen hazır edip beraber dergâh-ı İlâhîye el açıp dua ederek ve Kur’ân’ın hizmetine dair el ele, kalb kalbe verip gayet ciddî bir surette rapt-ı kalb etmektir." "Hakikaten ve hayalen hazır etmek" nedir, farkları nedir, bize de aynı kapı açık mıdır? "Rabt-ı kalb" nedir, Üstad nasıl yapmış, mesleğimizle vechi tevfiki nasıldır?

Yazar: Sorularla Risale, 11-1-2017

"Hakikaten hazır etmek" nuraniyet sırrı ile onlar ile bizzat iletişim kurabilmek anlamına gelirken, "hayalen hazır etmek" ise, onları zihinde tasavvur etmek demektir. Malum, ruhun derece-i hayat mertebesine ulaşan veli zatlar için zaman ve mekan kaydı yoktur. Onlar aynı anda birçok insanlarla görüşüp iletişim kurabilirler. Tabi bu durum ruhu nuraniyet kazanmış veli zatlar için geçerlidir. Nuraniyet kazanmak kapısı ise herkese açıktır, lakin herkesin bu makama ulaşması zordur.

Risale-i Nur'da bu inceliğe şu şekilde işaret edilmektedir:

"Birimiz şarkta, birimiz garpta, birimiz cenupta, birimiz şimalde, birimiz âhirette, birimiz dünyada olsak, biz yine birbirimizle beraberiz. Kâinatın kuvveti toplansa bizi yüksek üstad Said Nursî'den ve Risale-i Nur'dan ve bizi bizden ayıramazlar. Zira biz Kur'ân'a hizmet ediyoruz ve edeceğiz. Âhiret hakikatine inandığımız için, mânevî olan bu sevgi ve tesanüdümüzü elbette hiçbir kuvvet sökemeyecektir. Çünkü bütün Müslümanlar saadet-i ebediye makarrında toplanacaklardır."(1) 

"Evet, Nur talebeleri ağır ceza mahkemelerinde demişler ki: 'Bizi Üstadımız Bediüzzaman'dan ve Risale-i Nur'dan ve bizi bizden ayıracak hiçbir beşerî kuvvet yoktur.' Evet, o münafıkların atomları dahi bu hususta âcizdir. Farz-ı muhal yapabilseler, hattâ cesedimizi öldürseler de ruhumuz selâmet ve saadetle ebediyete gidecektir. Hem Üstadımızın Mektubat mecmuasında dediği gibi deriz: 'Birimiz dünyada, birimiz âhirette, birimiz şarkta, birimiz garpta, birimiz şimalde, birimiz cenupta olsak, biz yine birbirimizle beraberiz.'"(2)

Rabt-ı kalp, insanların ortak bir düşünce ortak bir duygu ortak bir amaç etrafında kümelenip, manen bir şahısmış makamına ulaşması demektir. Bedenleri farklı yerde farklı zamanda olsa da duygu ve düşünceleri aynı yerdeymiş gibi davranma mefkuresidir. 

Dipnotlar:

(1) bk. Şualar, On Dördüncü Şua.

(2) bk. Tarihçe-i Hayat, Isparta Hayatı.

Okunma Sayısı : 244


Pdf Olarak Kaydet

Paylaş |

Yorumlar / Yeni Yorum Ekle

Soru ve cevap hakkında yorumlarınızı, cevaba katkılarınızı ve önerilerinizi bize bu alandan gönderebilirsiniz.
Yorum yazabilmeniz için üye olmanız veya eğer üye iseniz üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Sonuç

Yorum yok !